De angst voor het coronavirus is alomtegenwoordig, ook in onze residenties. De ploeg van Senior Homes doet al het mogelijke om onze bewoners in de meest veilige en hygiënische omstandigheden te laten wonen, zodat besmettingen geen kans krijgen.


Hygiëne boven alles

Onze woonassistenten zijn voortdurend in de weer met papieren doekjes en ontsmettingsmiddel om het hele gebouw en in het bijzonder deurklinken, lift- en belknoppen, lichtschakelaars, rollators, enz… schoon en virusvrij te houden. Een heel karwei, maar zij doen dit met hart en ziel voor onze bewoners.

Ook brengen we hen dagelijks de voorgeschreven hygiëne instructies in herinnering, die durven ze soms wel es “vergeten”

We voorzien volop mondmaskers voor onze woonassistenten en zullen proberen om er nog meer te krijgen. Er wordt ook bekeken of het maken van mondmaskers op de residentie mogelijk is. Dit vergt momenteel echter nog wat opzoekingswerk, want er moet natuurlijk met bepaalde voorschriften rekening gehouden worden

Dagverse maaltijden voor onze bewoners

 Onze bewoners kunnen nog steeds genieten van een dagverse maaltijd die ter plaatse wordt klaargemaakt, als ze dit wensen. Onze woonassistenten brengen deze dan veilig op het appartement.

Activiteitenkalender omgegooid

De gewone activiteitenkalender diende helaas geschrapt te worden, maar dat belet onze woonassistenten niet om ook op dat vlak creatief uit de hoek te komen.
Zo vertelt Jochen, woonassistent in Residentie Stuyvenberg in Varsenare, dat zij volop bezig zijn met het maken van ‘activiteitenbundeltjes’ met daarin puzzels, quizjes, sudoku’s, enz… Die zullen dan regelmatig aan onze bewoners bezorgd worden om hen wat afleiding te bezorgen.

Boodschappen aan huis geleverd

Winkelen is voor onze senioren uit den boze. Daarom worden alle boodschappen nu voor hen gedaan en op hun appartement geleverd. Ook hun medicatie wordt afgehaald bij de apotheker en aan huis bezorgd.

Eenzaamheid aanpakken

 Bij de alleenstaanden wordt eenzaamheid misschien wel het grootste probleem de komende weken. Bezoek mag immers niet meer, enkel 1 mantelzorger per bewoner en dan nog énkel indien strikt noodzakelijk.
In moeilijke tijden worden mensen ook creatief en dat is zeker het geval bij onze woonassistenten.
Zo worden er in onze residenties belmomentjes georganiseerd gedurende de week. Op een vrij moment bellen onze woonassistenten elk van onze bewoners op om te vragen hoe het met hen gaat. Als ze horen dat de mensen de moed wat verliezen, steken ze hen een hart onder de riem. Ze bieden hen een luisterend oor en laten hen even hun verhaal doen

24/24 medische bijstand en 7/7 telefonisch bereikbaar

 Het medisch noodoproepsysteem dat standaard 24/24 in onze assistentiewoningen aanwezig is, zorgt er ook nu voor dat er steeds medische bijstand is wanneer onze bewoners zich plots onwel voelen of een val maken. En zoals altijd zijn onze woonassistenten, ook én zeker nu, ook buiten de aanwezigheidsuren op de residentie, steeds telefonisch bereikbaar.

Blijf steeds op de hoogte van het laatste nieuws bij Senior Homes!

Smaakt deze blog naar meer? Schrijf u nu in voor de nieuwsbrief van Senior Homes en ontvang interessante updates regelmatig in uw mailbox.

nl_BENL
fr_FRFR nl_BENL